Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Összes esemény ›

Főoldal / Iskolánkról / DKA / Projektjavaslatok

Projektjavaslatok a foglalkozásokra

1. Az Európai Unió

Az EU országainak és az alkalmazott technológiáknak megismerése, a tárgyak tervezése, alkotása és a mikrovezérlők programozása során.

A projekt résztvevői megtervezik a választott EU ország egy jellegzetes épületét, jelképét 3D tervező szoftverben és egy, az országra jellemző dolgot (pl. a folyókat vagy jellemző képeket, épületeket) gravíroznak a kivágott országra, valamint az adott ország valamely városával kapcsolatos kulcstartót készítenek bármilyen grafikai elemmel, (pl. lehet egy focicsapat címere is, vagy a város jelképe, címere stb.), amely gravírozással, lézervágással készül el, továbbá az az adott országgal kapcsolatos felíratokat jelenítenek meg a LED-es kijelzőn (pl.: az ország neve, főbb adatai (lakosság, pénznem stb.)).

2. Legyen egyedi hűtőmágnesed!

A saját ötlet alapján tervezett hűtómágnes készítése során a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése.

A projekt résztvevői megtervezik a saját hűtőmágnesüket 3D-ben, majd kinyomtatják illetve egyedi hűtőmágnest terveznek tetszőleges grafikai elemmel (pl. lehet egy autómárka logója, focicsapat címere is, vagy a város jelképe, címere stb.), amely gravírozással, lézervágással készül el.

3. Tárgyak az íróasztalomra

A saját ötlet alapján tervezett íróasztali kellékek (tolltartó, csiptetős jegyzettartó, naptártartó stb.) készítése során a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése.

A projekt résztvevői megtervezik a saját irodaszerüket 3D-ben, majd kinyomtatják illetve megterveznek egy egyedi irodaszert, amely gravírozással, lézervágással készül el.

4. Névtábla a szobánk ajtajára

A saját ötlet alapján tervezett névtábla készítése során a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése.

A projekt résztvevői megtervezik a saját névtáblájukat 3D-ben, majd kinyomtatják, illetve terveznek egy egyedi névtáblát vektoros rajzolóprogramban, majd lézervágóval elkészítjük.

5. Hőmérsékletmérő állomás

Hőmérsékletmérő állomás készítése során a mikrovezérlők programozásának és a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése.

Hőmérsékletmérő állomás tervezése két LED kijelzővel a belső és a külső hőmérséklet mérésére, az állomás váza készülhet 3D nyomtatássaI PLA-ból, vagy lézervágással fa rétegelt lemezből, a külső hőmérséklet méréséhez szükséges a micro:bit rádiós vezérlési és programozási lehetőségeinek bemutatása, gyakoroltatása.

6. „Okos” ház automata világítással

Ház modelljének és teraszának elkészítése során a mikrovezérlők programozásának és a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése.

Tervezzünk saját kis nyaralót terasszal! A megvalósítás fa rétegelt lemezből lézervágóval történik majd! A nyaraló nyílászáróit 3D nyomtatóval fogjuk elkészíteni, tervezzük meg azokat is! A terasz világítását mikrovezérlő által irányított LED-ekkel oldjuk meg, amelyek „sötétedéskor” automatikusan bekapcsolnak!

7. Kreszpark robotoknak

LEGO robotok összerakása és vezérlése és tanulópályájuk elkészítése során a robotok vezérlő alkalmazásának, a mikrovezérlők programozásának és a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése. Emellett a tanulók megismerik a fontosabb közlekedési táblák jelentését is.

Tervezzünk és építsünk tetszőleges járművet a rendelkezésre álló LEGO Mindstorm EV3 készletekből! Csoportmunkában 3-4 fős csoportokban majd tervezzünk a járművek számára KRESZ tanpályát közlekedési táblákkal, lámpával!

8. Memóriajáték-Játékos nyelvtanulás

Egy memóriajáték elkészítése során a mikrovezérlők programozásának és a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése. Emellett a tanulók fejlesztik idegen nyelvű szókincsüket a választott témakörben.

Memóriajáték tervezése és készítése tetszőleges témakörben 10 szópárból. A kártyák készülhetnek 3D nyomtatássaI PLA-ból, vagy lézervágással fa rétegelt lemezből. Emellett a résztvevők  programot készítenek, amely rázásra kiír a 10 szó közül véletlenszerűen egyet a mikrovezérlő kijelzőjére idegen nyelven! 

9. Távirányítható kisautó

10. Okos ház modell

11. Távirányítható hajó

12. Titkos kincsesláda

Arduino-val vagy micro:bittel vezérelt doboz, amelyen logikai, ügyességi feladatokat megoldva lehet eljutni a kincsig a szabadulószobák mintájára.

13. Szakmai feladatok (iskolanap)

Az iskolanapra a diákoknak lehetőségük nyílik arra, hogy használják kreatív képességeiket kisebb, az iskolára jellemző motívumokat megjelenítő ajándéktárgyak és csomagolók tervezésére, készítésére és gyártására. A műhelyben a diákok megismerkedhetnek a projekt során használt eszközökkel és gépekkel. A gyorsabb munkavégzéshez a diákok csoportokba szerveződnek és közösen dolgoznak a saját ötleteiken. 

14. Jeles napok ünnepek dekorációja

A karácsonyi ünnepek és az Újév közeledtével a diákok szabadjára engedhetik végtelen kreativitásukat a DKA műhelyben, különböző ünnepi dekorációk készítésével (Gyertyatartók, karácsonyfadíszek stb.) A Projekt során szintén csoportmunkában fognak dolgozni a gyerekek és értékelésük is a csoport munkája alapján lesz. kommunikációs készség

15. Utazás a múltba

A DKA műhelyben a gyerekek a régmúltból vagy a közelmúltból kiválasztanak egy, a kornak megfelelő használati tárgyat (nem túl nagy méretben) és megtervezik a vektoros képét, majd legyártják azt. A diákok csoportmunka keretein belül dolgoznak, csoportonként választanak egy tetszőleges tárgyat a múltból, melyet elkészítenek. A csoporttagok közösen döntenek arról, hogy az általuk kiválasztott múltbeli tárgyat 3D nyomtatni, varrni vagy gravírozni szeretnék. 

16. „I Like Gemenc….” 

A tanulók feladata Gemenc növény- és állatvilága, illetve a gemenci tájra jellemző felszínek és formák bemutatása, elkészítése a rendelkezésre álló munkaeszközökkel. A csoportmunka célja a földrajzi, biológiai, természetismereti ismeretek elmélyítése is.

17. Az én városom

A tanulók feladata saját településük/ az iskolának otthont adó település jellegzetes épületeinek, látnivalóinak elkészítése a DKA-műhelyben rendelkezésre álló technikai eszközök segítségével.

Az elkészült elemeket a tanulók egy közös terepasztalon helyezhetik el.

18. Készítsd el egyedi ballagási ajándékod!

A saját ötlet alapján tervezett ballagási ajándék, csomagkísérő készítése során a digitális tervezési és megmunkálási technológiák megismerése.

A projekt résztvevői megtervezik a saját ballagási ajándék, csomag kísérőfigurát 3D-ben, majd kinyomtatják. Az elkészült ajándék egyedi, tetszőleges grafikai elemmel díszíthető (pl. iskola logója, arckép, stb.), amely gravírozással, lézervágással készül el.

19. Ünnepeljünk együtt!

A saját ötlet alapján tervezett fából készült egyedi ajándék, ünnepi dísz készítése során a digitális tervezési és famegmunkálási technológiák megismerése.

A projekt résztvevői megtervezik a saját egyedi ajándékukat, ünnepi díszüket 3D-ben, majd lézervágással legyártják azt. Az elkészült munkadarab díszítésével, az aktuális ünnepnek megfelelő motívummal ellátott díszek egyedivé varázsolják az ünnepet. A tanulók az elkészült díszeket ajándékozásra használják fel.

20. Kölyökmérnök

Ha szeretnéd a Legoban szerzett játékos tudásod továbbfejleszteni, itt a lehetőség!

A projekt résztvevői megtervezik a saját ötletüket 3D-ben, majd kinyomtatják. Az elkészült építőelemek, bábuk, állatok, figurák szabadon felhasználhatók és bővíthetők.

21. Legyünk kreatívak!

Tervezz egyszerű mechanikai berendezést 3D tervezőprogrammal!

A projekt résztvevői megtervezik a kitalált ötletüket 3D tervezőprogram segítségével. A 3D nyomtató segítségével kinyomtatott alkatrészeket összeszerelik és kézzel vagy akár elektromotor felhasználásával működtetik.

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva