Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 6. Közösségépítő, közösségformáló munkacsoport

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

6. Közösségépítő, közösségformáló munkacsoport beszámoló

Készítette: Lauferné Orbán Anikó

A 6-os és a 3-as munkacsoport tevékenysége közötti nagymértékű átfedés miatt több program megszervezése és kivitelezése együttes munkával történt. A beszámolók készítésénél is igyekeztünk az egyszerűbb átláthatóság miatt összedolgozni, és az anyagokat közösen összeállítani, így 1-1 megvalósított program rögzítése vagy az egyik, vagy a másik munkacsoport beszámolóban szerepel. A fotódokumentáció összeállításában is erre törekedtünk.

1. Intézményi életbe való bevonás erősítése; beilleszkedést, integrációt segítő, átmenetet megkönnyítő projektek
Mindkét tanévben több projekttel is segítettük a tanulókat az intézményi életbe való bevonás erősítésében, a sikeres beilleszkedésben.

2018/2019-es tanév programjai:

2019/2020-as tanév programjai:

2.Szakköri tevékenység működtetése

2018/2019-es tanév programjai:

2019/2020-as tanév programjai:

3. Eredményesen kivitelezett Határtalanul pályázat (tanulói és tanári mobilitás pályázatok – élményvilág gazdagítása)

Sikeres Határtalanul pályázatok megvalósítása a 2019/2020-as tanévben:
Két sikeres pályázat közül az egyik megvalósítására 2019. október 14. – 2019. október 18. között került sor. Az iskola két osztályának tanulói vettek részt 4 kísérő tanárral a tartalmas programokon. A pályázat keretében lehetőségük volt Erdély több nevezetes helyeit meglátogatni. Jártak többek között Nagyváradon, a Tordai-sóbányánál, a Tordai-hasadéknál, Marosvásárhelyen, Csíksomlyón, Kolozsváron, a Gyilkos-tónál, a Békás-szorosnál, Mezőmadarason. A programok során megismerkedhettek a különböző helyek nevezetességeivel, hagyományaival, kulturális örökségeivel és betekintést kaphattak az ottani kultúrák, szokások, emlékek világába.
A másik pályázat a koronavírus-veszélyhelyzetre való tekintettel átütemezésre került, ők 2020. március elején mentek volna.

4. Sportköri tevékenység működtetése (egészség- és környezettudatos életmódra nevelés programok)

2018/2019-es tanév programjai:

2019/2020-as tanév programjai:

5. Tehetséggondozó tevékenység/tanév (nyelvvizsgára felkészítés; emelt szintű érettségi, ill. szakmai vizsgára felkészítés, versenyfelkészítés)

2018/2019-es tanév programjai:

2019/2020-as tanév programjai:

6. Makerspace (Digitális Közösségi Alkotóműhely) szerepe a tehetséggondozásban

2019.10.25-én Digitális Közösségi Alkotóműhely nyílt meg az intézményünkben, a GINOP-6.2.3-17-2017-00038 „Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben” elnevezésű projekt keretében. A műhely egy több mint 30 millió forint értékű fejlesztés, fontos szerepe van a pályaorientációban, a lemorzsolódás csökkentésben és a tehetséggondozásban is. A hagyományos és modern megmunkáló eszközök, valamint a digitális technológiák ötvözését zászlóra tűző Makerspace mozgalom elhozta a fizikai alkotás reneszánszát, amelynek színtere a Digitális Közösségi Alkotóműhely. A modern gépekkel és digitális eszközökkel felszerelt alkotóműhely akkor képes a fiatalok számára motivációt, érdeklődést adni, alkotásra ösztönözni, ha olyan a digitális alkotópedagógiára épülő programok valósulnak meg bennük, amelyek a játékból munkát teremtenek és a cselekedve tanulás módszerével fejlesztik az alkotó gondolkodást, amely a pályaorientációt, a szakma iránti elkötelezettséget is erősíti és a tehetséggondozást az esetleges továbbtanulást is támogatja.

A DKA-ban a 2019/2020-as tanévben egy tehetséggondozó szakkör valósult meg:

A fenntarthatóság érdekében elkészítettük a közösségfejlesztés iskolai folyamatszabályozását.

FOLYAMATLEÍRÁS 6.

Folyamat neve: Közösségfejlesztés, közösségformálás

Folyamat célja:

Elvárt eredmény:

Ssz. Tevékenységek Felelős Közreműködő Felhasznált erőforrások Módszer Határidő /időtartam/ Bemenő (felhasznált) dokumentum/adat Keletkező dokumentum Ellenőrzés, értékelés
1. „Startnap” osztályfőnöki mk. vezető(k) osztályfőnökök, oktatók, tanulók fénymásoló, fénymásoló papír, technikai háttéreszközök, emberi erőforrás iskolai akció, játék, osztály (csoportmunka) 1. tanítási nap programterv, forgatókönyv tesztlapok, fényképek (fotó, videó) igh.
2. Beszoktató hét osztályfőnöki mk. vezető(k) osztályfőnökök, oktatók, tanulók fénymásoló, fénymásoló papír, technikai háttéreszközök, emberi erőforrás iskolai akció, játékok, tájékoztatók, osztály (csoportmunka) 1. hét programterv, forgatókönyv, házirend tesztlapok, fényképek (fotó, videó) igh.
3. Részvétel a Szekszárdi Szüreti Napok alkalmából szervezett szüreti felvonuláson osztályfőnöki mk. vezető(k), DÖK patronáló érintett osztályfőnökök, oktatók, tanulók technikai háttéreszközök, emberi erőforrás - szeptember 2. hétvégéje felvonulás forgatókönyve fényképek (fotó, videó) ig.
4. Valamilyen avató (szecska, gólya, rigó, csibe…) DÖK patronáló érintett osztályfőnökök, oktatók, tanulók, DÖK technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások csoportmunka, játék, sorverseny szervezés szerint: szeptember vége-október eleje tájékoztató, forgatókönyv, facebook hirdetés oklevél, igazolás, fényképek (fotó, videó) igh.
5. Halloween (halloweeni tökfaragás) DÖK patronáló oktatók, tanulók, DÖK, iskolai szociális munkás technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások iskolai akció, játék, egyéni- és csoportmunka, kiállítás őszi szünet előtti nap tájékoztatók (pl.: figyelemfelkeltő plakátok) fényképek (fotó, videó) igh.
6. Mikulás DÖK patronáló oktatók, tanulók, DÖK, (+Télapó) technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások (szaloncukor, jelmezek) iskolai akció december elején (Miklós naphoz legközelebbi tanítási nap) órarendek fényképek (fotó, videó) igh.
7. Adventi készülődés (adománygyűjtés és adományozás a szekszárdi kutyamenhely és a szekszárdi gyermekotthon javára) DÖK patronáló oktatók, tanulók, DÖK technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások iskolai akció december hónap folyamán diákok által előzetesen elkészített szendvicsek, sütemények bevétele adományok (kutyatáp, gyermekjátékok), fényképek (fotó, videó) igh.
8. Christmas party idegen nyelvi munkaközösség-vezető oktatók, tanulók (esetlegesen angliai „kistanárok”) technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások csoportmunka, kézműves foglalkozás december (havi naptár szerint) tájékoztatók (pl.: figyelemfelkeltő plakátok, tanórai hirdetés) fényképek (fotó, videó) igh.
9. Valentin (Valentin napi kézműveskedés) DÖK patronáló oktatók, tanulók, DÖK, iskolai szociális munkás technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások iskolai akció február (Valentin névnapot megelőző tanítási nap) tájékoztatók (pl.: figyelemfelkeltő plakátok, tanórai hirdetés) fényképek (fotó, videó) igh.
10. Farsang (farsangi jelmezkészítés) DÖK patronáló oktatók, tanulók, DÖK, iskolai szociális munkás technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások iskolai akció február (havi naptár szerint) tájékoztatók (pl.: figyelemfelkeltő plakátok, tanórai hirdetés) fényképek (fotó, videó) igh.
11. Projekthetek (fenntarthatósági, digitális, pénzügyi) érintett munkaközösség-vezetők oktatók, tanulók, meghívott, felkért előadók, vendégek technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások tanórai és tanórán kívüli tevékenységek (vetélkedő, előadás, bemutató, rajzpályázat) március-április (tanév rendjéről szóló rendelet szerint) tájékoztatók (pl.: figyelemfelkeltő plakátok, tanórai hirdetés) fényképek (fotó, videó) igh.
12. Diáknap DÖK patronáló osztályfőnökök, oktatók, tanulók, DÖK, meghívott előadók, vendégek technikai háttéreszközök, emberi erőforrások (segítők, közreműködők), pénzügyi erőforrások iskolai akció, játék, vetélkedő áprilisban, szervezés szerint egy tanítás nélküli munkanapon tájékoztató, forgatókönyv, plakát fényképek (fotó, videó) igh.
13. Társasjáték, táblajáték délutánok, esték (kollégiumok bevonásával) iskolai könyvtáros, kollégiumi munkaközösség-vezető oktatók, tanulók, iskolai szociális munkás technikai háttéreszközök, pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások (társas- és táblajátékok) közös, „társas” játék egy tanévben öt-hat délután/este az előzetes hirdetés szerint tájékoztatók (pl.: figyelemfelkeltő plakátok) fényképek (fotó, videó) igh.
14. Színházlátogatás, mozilátogatás programot meghirdető osztályfőnök, oktató tanulók, segítő kísérők (oktatók) pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások (színházbérletek) közös, csoportos színház és mozilátogatás egy tanévben két-három délután/este az előzetes hirdetés szerint műsorfüzet fényképek (fotó, videó) igh.
15. Osztálykirándulások osztályfőnök tanulók, osztályfőnök, segítő kísérők (oktatók) pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások kirándulás, városnézés, szabadidős programok tavaszi időszakban, szervezés szerint tájékoztatók, szülői nyilatkozat, programterv fényképek (fotó, videó), utaslista, számlák, programfüzetek ig.
16. Tematikus kirándulások (üzemlátogatás, laktanyalátogatás, múzeumlátogatás, kiállításlátogatás, sportrendezvények, mérkőzések stb.) programot meghirdető osztályfőnök, oktató tanulók, segítő kísérők (oktatók) pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások (bérletek) közös, csoportos kirándulás őszi-téli-tavaszi időszakban, szervezés szerint tájékoztatók, szülői nyilatkozat, programterv fényképek (fotó, videó), utaslista, számlák, programfüzetek ig.
17. Gyalogos és kerékpáros kirándulások, túrák programot meghirdető osztályfőnök, oktató tanulók, segítő kísérők (oktatók) pénzügyi erőforrás,emberi erőforrások (üzemképes kerékpárok) közös, csoportos túra, kirándulás őszi-téli-tavaszi időszakban, szervezés szerint tájékoztatók, szülői nyilatkozat, programterv fényképek (fotó, videó) igh.
18. Tematikus sportprogramok (sportnap, kihívás napja, strand, uszoda, jégpálya stb.) programot meghirdető osztályfőnök, oktató tanulók, segítő kísérők (oktatók) pénzügyi erőforrás, emberi erőforrások közös, csoportos sportolás őszi-téli-tavaszi időszakban, szervezés szerint tájékoztatók, szülői nyilatkozat, programterv fényképek (fotó, videó) igh.
  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva