Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 1. Mérés - értékelés munkacsoport (MÉCS)

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

1. Mérés - értékelés munkacsoport (MÉCS) beszámoló

Készítette: Bacsó Miklós

A munkacsoport kiemelt feladata a Centrum szintű intézményi mérési rendszer kialakítása volt, amely tanulói képességek fejlettségét vizsgáló bemeneti mérés kompetenciaterületeinek meghatározásával és az intézményi szintű mérőeszköz készítéssel indult.

A munkacsoport a matematikai eszköztudás és a szövegértési kompetencia mérése mellett döntött. 2018 szeptemberéig mindkét kompetenciaterületen 5-5 fő készített feladatsorokat, amelyekből kompetenciaterületenként 3-3 változat került összeállításra a 9. évfolyam számára javítási és értékelési útmutatóval és pontos paraméterezéssel.

A 2019/2020-as tanévben elvileg még további 2 feladatsor készült tagintézményenként.

A bemeneti méréseket a feladatsorainkkal a 9.évfolyamokon 2018 és 2019 szeptemberében a (2018-ban 11, 2019-ben 9 osztállyal) az első beszoktató héten bonyolítottuk le.

A javítást többnyire az osztályban tanító szaktanárok végezték. A mérési eredmények összesítő táblázata tagintézményenként készült el, amely megküldésre került a vezetőség és osztályfőnökök és a szaktanárok részére is, és az elért eredmény fontos szempont volt projektbe bevonásra kerülő tanulók kiválasztása során.

A mérési eredményeket a projektbe bevont tanulók kiválasztásánál (mentorálás, fejlesztés) hasznosítottuk elsősorban, ugyanakkor az eredmények az osztályfőnökök és a szaktanárok számára is fontos információkat nyújtanak és hozzájárulnak a tanulók jobb megismeréséhez, fejlesztendő területeinek kiválasztásához. Ezért szeretnénk ezt mérési rendszert fenttartani és beépíteni az intézmény működésébe a továbbiakban is.

A munkacsoport másik fontos feladata volt az online (diagnosztikus) kimeneti és bemeneti mérések megszervezés és kivitelezése (GINOP-6.2.2) az NSZFH útmutatása segítségével. A mérések 2019.05.27. és 05.31. és 2019.09.23. és 09.27. között zajlottak le az összes 9. osztályunkban számítógépteremben. 2018.09.25-én a bemeneti mérés még papír alapon zajlott le.

A MÉCS csoport végezte tagintézményenként a tanulók kódolását, a csoportok beosztását, az adatbegyűjtő táblázatok kitöltését és a megkapott mérési eredmények elemzését is.

Ez egy diagnosztikus mérés, amely felmérte a tanulók előzetes tudását, készségeit, képességeit, amelyek szükségesek a tovább haladáshoz, illetve a szakmai ismeretek elsajátításához.

Digitális oktatás
A 2020. március 13-án bejelentett rendkívüli kormányzati intézkedések alapján a koronavírus terjedésének lassítása érdekében március 16-tól az általános iskolás és a középiskolás tanulók nem látogathatják a közoktatási intézményeket. A rendkívüli intézkedések elrendelése azonban nem jelenti azt, hogy az iskolákban nincs tanítás, csupán az nem az iskola épületében folyik. A mindennapos iskolába járás helyett a tanulók számára az iskolák távoktatási formában kötelesek biztosítani a tanulás és a tanulmányi követelmények elsajátításának lehetőségét.
Tanítványaink munkájának digitális értékelése során természetesen a helyzetnek megfelelő speciális értékelési szabályokat kell alkalmaznunk. Akárcsak a mindennapi rendes oktatás során jeles osztályzattal értékeljük azon tanítványaink tevékenységét, akik minden órára pontosan és lelkiismeretesen megküldik a megoldott házi feladatokat. A távértékelés során is minden további nélkül kaphat elégtelen osztályzatot az a tanítványunk, aki nem készíti el a házi feladatát. Távoktatási gyakorlatnak minősíthetjük azt is, ha időnként dolgozat, vagy inkább távdolgozat írására kerül sor adott időpontban és meghatározott időtartam meghatározásával. Tanítványainknak ugyanis nem szabad elfelejteniük az időhöz és helyhez, konkrét feladathoz kötött számonkérés módszerét. Az osztályzatok megszerzése érdekében önálló feladatokat kérünk be (tanulói dolgozatok, elemzések, projektfeladatok).

A fenntarthatóság érdekében elkészítettük a mérés-értékelés iskolai folyamatszabályozását.

Szs. Tevékenységek Felelős Közreműködő Felhasznált erőforrások Módszer Határidő /időtartam/ Bemenő (felhasznált dokumentum/adat Keletkező dokumentum Ellenőrzés, értékelés
1. NSZFH bemeneti mérés igh. mérési felelős, 9. évf. osztályfőnökök számítógéptermek, internet elérhetőség internetes feladatlapok kitöltése kódolás alapján minden tanév elején az NSZFH által kitűzött időpontban/időszakban online alapú mérőlapok informatika rendszer által generált egyéni pdf lapok (Excel) ig.
2. Tanév eleji bemeneti mérés előkészítése – matematika, idegen nyelv, magyar nyelvtanból érintett munkaközösség-vezetők munkaközösség tagjai, oktatók fénymásolópapír, fénymásoló munkaközösség tagjai, oktatók egyeztetik a tantárgyi mérőlapok tesztek tartalmát, a megíratás körülményeit a tanév első hete (első hét a „beszoktató hét”, ahol lehetőség van a tanulási motiváció felmérésére is osztálykeretben diákok 8. évvégi tantárgyi érdemjegyei mérőlapok, feladatlapok, tesztek papíralapon igh.
3. Tanév eleji bemeneti mérés lebonyolítása – matematika, idegen nyelv, magyar nyelvtan érintett munkaközösség-vezetők munkaközösség tagjai, oktatók fénymásolópapír, fénymásoló mérőlapok, tantárgyi tesztek papíralapú kitöltése tanórán (8. évfolyam követelménye alapján) a tanév második-harmadik hete mérőlapok, feladatlapok, tesztek (papíralapon) kijavított feladatlapok, csoportba sorolási, fejlesztési javaslatok feljegyzései igh.
4. Tanév végi „kimeneti” mérés előkészítése – matematika, idegen nyelv, magyar nyelvtan érintett munkaközösség-vezetők munkaközösség tagjai, oktatók fénymásolópapír, fénymásoló munkaközösség tagjai, szaktanárok egyeztetik a tantárgyi mérőlapok tesztek tartalmát, a megíratás körülményeit a tananyag rendszerszintű ismétlése minden tanév május vége, második fele tanmenetek, érintett tantárgyak éves tananyag minimuma (optimuma) mérőlapok, feladatlapok, tesztek papíralapon (gyakorló feladatok, feladatgyűjtemény) igh.
5. Tanév végi „kimeneti” tantárgyi mérés lebonyolítása – matematika, idegen nyelv, magyar nyelvtan érintett munkaközösség-vezetők munkaközösség tagjai, oktatók fénymásolópapír, fénymásoló mérőlapok, tantárgyitesztek papíralapú kitöltése tanórán (9. évfolyam követelménye alapján) (kompetencia alapú feladatlapok kitöltetése) minden tanév május vége (május utolsó hete) mérőlapok, feladatlapok, tesztek (papíralapon) rövid szöveges összegzés, összehasonlító táblázatok tantárgyanként, diákonként és osztályonként „hozzáadott pedagógiai érték” kimutatása igh.
6. NSZFH kimeneti mérés igh. mérési felelős, 9. évf. osztályfőnökök számítógéptermek, internet elérhetőség internetes feladatlapok kitöltése kódolás alapján minden tanév végén az NSZFH által kitűzött időpontban/időszakban online alapú mérőlapok informatika rendszer által generált egyéni pdf lapok (Excel) ig.

 

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva