Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Összes esemény ›

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

7. Humánerőforrás munkacsoport beszámoló

Készítette: Feketéné Kárpáti Tímea

Gyakornoktanár
H. O. Gyakornoktanár 2018 augusztusában került az intézménybe, ahol munkájának, beilleszkedésének segítésére T. Zs. mentortanár lett kijelölve.
Folyamatos hospitálással, illetve mentori és szaktanári óralátogatással, óramegbeszéléssel követték a gyakornok munkáját. A szakmai megbeszélések során önreflexiója és a tapasztalt kollégák észrevételei alapján kirajzolódtak a fejleszthető területek (időkeret, munkáltatás szervezése, fegyelem megtartása) – ezek fejlesztésére a gyakornok saját tervet készített és valósított meg.

Óralátogatások
A nevelőtestületi óralátogatások a tagintézmények éves munkaterve szerint zajlott, előtérbe helyezve a minősítésben részt vevő kollégákat.

Szakmai együttműködések
A Középiskolák közötti szakmai együttműködést erősítette a centrum szintű, pedagógusminősítéshez kapcsolódó tanfolyam, mely 2019 júniusában zajlott az Ady tagintézményben.

Továbbképzések és a velük kapcsolatos tapasztalatcsere

2018/2019-es tanév

2019/2020-as tanév

Egyéb (két tanév során)

Digitális oktatás
A kormányzati rendkívüli intézkedések részeként bevezetett távoktatási forma kialakítása, megtanulása, a digitális kommunikációban való új típusú jártasság megszerzése nem minden pedagógus számára könnyű feladat. Azoknak a kollégáknak, akiknek nincs megfelelő gyakorlatuk a digitális kommunikációban, sok fejtörést okozott tanítványainak hatékony foglalkoztatása és a kerettantervek, helyi tantervek által előírt tananyag új módszerekkel történő átadása. Ugyanakkor ez a folyamat törvényszerűen azt fogja eredményezni, hogy a pedagógusok kommunikációs kultúrája, digitális jártassága nagymértékben emelkedni fog. A szükséghelyzetben bevezetendő távoktatás pedig éppen azoknak a korszerű oktatási módszereknek az elsajátításában, bevezetésében lesz az oktatás segítségére, amelyeket a módosított Nemzeti alaptanterv kívánatosnak tart: az egyéni tanulási utak, az aktív tanulás, a csoportmunka, a projektmódszer elsajátítása, a tanulói együttműködésen alapuló módszerek elterjesztése.

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva