Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben
Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038
Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum
Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.
Szerződött támogatási összeg: 550 Millió Ft
Támogatás mértéke: 100%
7. Humánerőforrás munkacsoport beszámoló
Készítette: Feketéné Kárpáti Tímea
Gyakornoktanár
H. O. Gyakornoktanár 2018 augusztusában került az intézménybe, ahol munkájának, beilleszkedésének segítésére T. Zs. mentortanár lett kijelölve.
Folyamatos hospitálással, illetve mentori és szaktanári óralátogatással, óramegbeszéléssel követték a gyakornok munkáját. A szakmai megbeszélések során önreflexiója és a tapasztalt kollégák észrevételei alapján kirajzolódtak a fejleszthető területek (időkeret, munkáltatás szervezése, fegyelem megtartása) – ezek fejlesztésére a gyakornok saját tervet készített és valósított meg.
Óralátogatások
A nevelőtestületi óralátogatások a tagintézmények éves munkaterve szerint zajlott, előtérbe helyezve a minősítésben részt vevő kollégákat.
Szakmai együttműködések
A Középiskolák közötti szakmai együttműködést erősítette a centrum szintű, pedagógusminősítéshez kapcsolódó tanfolyam, mely 2019 júniusában zajlott az Ady tagintézményben.
Továbbképzések és a velük kapcsolatos tapasztalatcsere
2018/2019-es tanév
- Mobilrobotok az oktatásban,
- GEOMATECH@ Látható matematika,
- Kortárs mediáció,
- Pedagógusok közösséggé formálása – az alkalmazottak lelki állóképességének megőrzése,
- G8-program: Hidak az óvodától a középiskoláig,
- Tehetséggondozás gazdagító programokkal
- Konfliktuskezelés, mediáció a köznevelés világában című továbbképzések
2019/2020-as tanév
- 2019. 08. 21-22-23. Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése
- 2019. 08. 21-22-23. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel
- 2019. 08. 26-27-28. Pályaorientáció, életpálya-tervezés módszertana pedagógusoknak
- 2019. 08. 28-29-30. A pedagógusok feladatai és lehetőségei a drogprevencióban
- 2019. 09. 11. NETMENTOR I. képzés
- 2019. 09. 23-25. Esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer
- 2019. 10. 16., 21., 22. Mérési eredményekre épülő pedagógiai fejlesztések módszertana középiskolákban
- 2019. 11. 27-28-29. A prevenció és a konfliktus-kezelés lehetőségei az iskolákban
- 2020. 01.27-2020.02.17. Életvezetési és 21. századi munkavállalói kompetenciák fejlesztésének korszerű módszertana
Egyéb (két tanév során)
- Pedagógusok fejlődési, önképzési igényeinek felmérése
- Tantestület belüli együttműködés erősítése
- Mesterprogramok védésének előkészületeiben való segítségnyújtás
- Pedagógus kollégák segítése a digitális munkarend bevezetésében, IKT ismeretek növelése, személyes segítségnyújtás a pedagógus kollégák elektronikus tananyagkészítési és REDMENTA ismereteinek bővítése
Digitális oktatás
A kormányzati rendkívüli intézkedések részeként bevezetett távoktatási forma kialakítása, megtanulása, a digitális kommunikációban való új típusú jártasság megszerzése nem minden pedagógus számára könnyű feladat. Azoknak a kollégáknak, akiknek nincs megfelelő gyakorlatuk a digitális kommunikációban, sok fejtörést okozott tanítványainak hatékony foglalkoztatása és a kerettantervek, helyi tantervek által előírt tananyag új módszerekkel történő átadása. Ugyanakkor ez a folyamat törvényszerűen azt fogja eredményezni, hogy a pedagógusok kommunikációs kultúrája, digitális jártassága nagymértékben emelkedni fog. A szükséghelyzetben bevezetendő távoktatás pedig éppen azoknak a korszerű oktatási módszereknek az elsajátításában, bevezetésében lesz az oktatás segítségére, amelyeket a módosított Nemzeti alaptanterv kívánatosnak tart: az egyéni tanulási utak, az aktív tanulás, a csoportmunka, a projektmódszer elsajátítása, a tanulói együttműködésen alapuló módszerek elterjesztése.